Friday 5 January 2007

Nasihat

Kepada semua student ;

1. Jaga nama baik Kolej & UPM.
2. Jangan buat hal di pejabat/luar pejabat.
3. Sentiasa patuh dengan peraturan yang dah ditetapkan.
4. Jaga etika pakaian dan sopan santun.
5. Jangan cepat putus asa! Usaha, usaha dan usaha.. "sesuatu yang baik takkan datang bergolek, kecuali rezeki yang dah ditetapkan".
6. Jaga KOMUNIKASI dan hubungan baik sesama officemate, anda akan dinilai berdasarkan kepada kriteria itu!
7. Cari ilmu, jangan tunggu ilmu itu datang dengan sendirinya.

Ingat tu, 7 pesanan. Jangan sampai semester akhir ni jadi semester penamat yang tragis (gred F la tu..), ok?

Good luck, tabahkan hati, tenangkan diri, DOA itu pembekal kejayaan kamu semua... yang paling penting, SABAR.

12 comments:

Anonymous said...

kalo cam saye ni..nak kene sabar gak ke??

Anonymous said...

Aslkm, Cik hai pengesahahan lapor diri pelajar di atas ni untuk apa?dari mohd razif (babyboytau@yahoo.com)

Anonymous said...

Cik hai saya pun tgh blur nak watpe kat JPM ni
nak at projek pe,,,,,

Anonymous said...

pengesahan lapor diri ni bertujuan untuk MENGESAHKAN yang pelajar dah pun lapor diri di tempat LI. Jika ada mana-mana pelajar yang tak serahkan semula kepada Kolej sebelum Februari ni, saya anggap pelajar tersebut tidak pergi LI, dan nama pelajar akan digugurkan dari pendaftaran LI.

Anonymous said...

Aslmkm Cik Hai, buku log li 2 cik hai mesti kena check penyelia setiap minggukan, kalau penyelia saya pg cuti dalam 2 mingu mcm mana? takpakan kalau dia check lewat.

Anonymous said...

Semakan penyelia untuk buku log terpulang kepada penyelia itu sendiri. just fill in and then submit to your boss when he/she free to check your log book.

Anonymous said...

Cik hai ada tak format tertentu untuk tulis report dalam buku log,

Unknown said...

cik hai sy baru stat praktikal

Anonymous said...

Aslmlkm Cik Hai, saya (Mohd Razif) mahu pendapat Cik Hai dalam pendaftaran ke program Ijazah sarjana muda, pendaftaran dah mula sekarang jadi saya nak pendapat Cik Hai course apa yang sesuai selepas diploma Sains Komputer dan kalau saya tukar course saya masih boleh pindah kredit tak?.
Sekian terima kasih.

Anonymous said...

razif, better u email to me about your attention to futher study, ok? hairani@krismelaka.edu.my

Anonymous said...

ok cik hai saya dah sent email pada email cik hai.

Anonymous said...

cik hai...sistem sy mcm ok, mcm x ok